کار با دستگاه مبل شویی و معرفی کامل دستگاه

کار با دستگاه مبل شویی و معرفی کامل دستگاه

کار با دستگاه مبل شویی صنعتی را در این مقاله کامل برای شما شرح میدیم. روش استفاده از دستگاه مبل شویی پارس ایران بسیار آسان است و نیاز به دانش فنی خاصی ندارد، دستگاه مبل شویی جدید پارس ایران بدون نیاز به دریل و فرچه و مخزن سم پاش کار میکند و یک دستگاه مبل شوی اتوماتیک است.

این دستگاه با قابلیت اتصال به شبکه آب و برق، اجازه می‌دهد تا به راحتی و با کمترین زحمت مبلمان خود را شستشو دهید. با این دستگاه می‌توانید به سرعت و به صورت اتوماتیک مبلمان خود را تمیز کرده و از نتیجه‌ی مطلوبی برخوردار شوید.

با استفاده از این دستگاه، عملیات شستشوی مبلمان به یک تجربهٔ ساده و لذت‌ بخش تبدیل می‌شود. علاوه بر این، دستگاه مبل شویی پارس ایران دارای قابلیت‌ هایی همچون کنترل خودکار دمای آب و قابلیت شستشوی اتوماتیک برای تمامی نوع مبلمان می‌باشد، که این ویژگی‌ها باعث سهولت بیشتر و کارایی بالاتر در فرآیند شستشو می‌شود.

قیمت دستگاه مبل شویی نسبت به نمونه های خارجی بسیار مقرون به صرفه است. پس اگر قصد خرید دستگاه مبل شوی صنعتی را دارید این ویدیو آموزشی که توسط مهندس عزیزی تهیه شده است  را مشاهده کنید.
درصورتی هم که قصد تمیز کردن مبلمان منزل بدون استفاده از دستگاه مبلشویی را دارید حتما مقاله آموزش مبل شویی در منزل را مطالعه نمایید.

معرفی کامل دستگاه و کار با دستگاه مبل شویی پارس ایران

کار با دستگاه مبل شویی

پارس ایران دستگاهی را تولید کرد که با عنوان دستگاه مبل شویی و دستگاه صفر شویی به بازار عرضه شد.

حالا چرا مبل شوی و صفر شوی؟ چون هم برای صفر شویی ماشین میشه از این دستگاه استفاده کرد و هم برای شستشوی مبل  تا قبل از این دستگاه، سیستم خاصی برای صفر شویی ماشین وجود نداشت. معمولا با اسفنج و ابر یا در نهایت بخار سقف و صندلی ماشین را تمیز میکردند و در نهایت با کمک یک جاربرقی صنعتی آب و خاک  مواد شوینده و آب کثیف را جمع میکردند.

برای خرید دستگاه مبل شویی و دستگاه صفرشویی از محصولات ما دیدن فرمایید.

دستگاه مبل شویی یک ابزار حیاتی

دستگاه مبل شویی یک ابزار حیاتی برای بهبود و نگهداری مبلمان خانه یا محیط‌های تجاری است. این دستگاه‌ها عموماً دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که برای تمیز کردن و بازسازی مبلمان استفاده می‌شوند.

یک دستگاه مبل شویی معمولاً شامل عناصر زیر است:

1. موتور و پمپ : این بخش از دستگاه برای پمپ کردن آب و محلول‌های شوینده به دستگاه و همچنین برای ایجاد فشار لازم برای شستشو استفاده می‌شود.

2. مخزن آب : محلی که آب و محلول‌های شوینده در آن قرار می‌گیرد تا بتوانند به مبلمان پمپ شوند.

3. مکانیسم اسپری و خروجی آب : این بخش برای اسپری کردن آب و محلول‌های شوینده به مبلمان استفاده می‌شود.

4. مکانیسم خشک‌کن : برخی از دستگاه‌های مبل شویی دارای مکانیسمی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد مبلمان را پس از شستشو خشک کنند.

5. محلول‌های شوینده : معمولاً دستگاه‌های مبل شویی با محلول‌های خاصی عرضه می‌شوند که برای شستشوی مبلمان مناسب هستند.

6. اکسسوری‌ها و قطعات جانبی : شامل قطعاتی مانند برس‌های شستشو، لوله‌ها، و سایر وسایل جانبی است که برای استفاده بهتر از دستگاه مفیدند.

7. مراقبت و نگهداری : برای حفظ عملکرد بهینه دستگاه، لازم است مراقبت و نگهداری منظم انجام شود. این شامل تمیز کردن فیلترها، تخلیه مخزن آب، و تمیز کردن بخش‌های داخلی دستگاه می‌شود.

8. راهنمای استفاده : هر دستگاه مبل شویی دارای راهنمایی است که شرح مراحل استفاده و نکات ایمنی را فراهم می‌کند. مهم است که این راهنما را قبل از استفاده از دستگاه به دقت مطالعه کرده و به دستورالعمل‌های آن عمل کنید.

9. استفاده مناسب : حتماً قبل از شروع به استفاده از دستگاه، از محلول‌ها و تجهیزات مناسب برای نوع مبلمان خود استفاده کنید. همچنین از قدرت و فشار آب مناسب برای شستشو استفاده کنید تا از آسیب به مبلمان جلوگیری شود.

10. تهویه مناسب : پس از شستشو، مطمئن شوید که مبلمان به طور کامل خشک شود تا رطوبت باقیمانده در آن باعث رشد قارچ و میکروب‌ها نشود. استفاده از فن‌ها یا هواگردهای متحرک می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

خلاقیت پارس ایران

پارس ایران دستگاهی را ساخت که شاکله اصلی آن یک جاروبرقی صنعتی است یک جاروبرقی صنعتی آب و خاک که در آن یک سری تغییراتی ایجاد کرد. از جمله ساخت مخزن آب 20 لیتری  که مخصوص همین دستگاه است و این باعث شده که مخزن سم پاشی که در دستگاه های دریلی و فرچه ای بود به کلی حذف شود.

توجه کنید که این مخزن مخصوص همین دستگاه طراحی و تولید شده در برخی موارد و دستگاه های به اصطلاح مشابه دیده شده که از پمپ سم پاش برقی پشت دستگاه استفاده می شود و بار ها این اتفاق افتاده که وقتی آب در این پمپ پر میشه دستگاه از حالت تعادل خارج شده و باعث افتادن دستگاه روی زمین و آسیب دیدن دستگاه شما میشود که این خودش بازی با سرمایه شماست.

دستگاه از 3 موتور مکنده تشکیل شده که با دکمه های قرمز کار میکند و دکمه نارنجی برای موتور پاشش دستگاه است که آب و مواد شوینده را می پاشد.

متعلقات دستگاه بسیار ساده است که شامل کوپلینگ بدنه است که خرطومی به آن متصل می شود. و قسمت دیگه پنوماتیک دستگاه است که از کله دستگاه بیرون زده و وظیفه آن انتقال آب و مواد شوینده است .

اجزا دستگاه مبل شوییدر کنار خرطومی دستگاه  شلنگ آب تمیز هم قرار دارد و در سر خرطومی دستگاه نازل پاشش و پارویی دستگاه مبل شویی قرار دارد. نازل کار پاشش مواد شوینده بر روی سطح پارچه را انجام می دهد و پارویی کار خشک کردن و لکه گیری را انجام میدهد.

توجه داشته باشید که لکه گیری و عمل سابیدن با لبه این پارویی انجام می شود و این را در ذهن داشته باشید که دیگر نیاز به دریل و فرچه نیست. همین پارویی حکم دریل و فرچه را برای شما دارد.

راحتی کار با یک دستگاه مبل شوی حرفه ای

نحوه کار با دستگاه مبل شویی

نحوه استفاده از مبل شوی پارس ایران بسیار ساده است. دیگر نیاز به این ندارید که در مجموعه خود یک کارگر ماهر برای شستشوی مبل جذب کنید، جذب کارگر ماهر به تنهایی یک مشکلی بود که اکثر همکاران در مجموعه های خودشان با آن دست و پنجه نرم می کردند. جذب کارگر ماهر هم دردسر های خودش را دارد و شما نمی توانستید دستگاه مبل شوی دریل و فرچه ایی را به دست هر کسی بسپارید که با اون کار کند چرا که ممکن است به مبلمان مشتری شما آسیب بزند.

اما دستگاه مبل شوی پارس ایران این مشکلات را ندارد، شما می‌توانید کار را به یک نوجوان 15 -16 ساله بسپارید. این نوجوتن تنها باید بتواند دستگاه مبل شوی را جا به جا کند و با یک آموزش ساده که توسط خود مجموعه پارس ایران ارائه می شود کارگر خودتون را روانه منزل مشتری کنید و مطمعن باشید که به هیچ عنوان امکان آسیب رسیدن به مبل مشتری وجود نخواهد داشت.

برای آشنایی با انواع دستگاه مبل شویی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

موتور های دستگاه

ما بر روی دستگاه 3 موتور مکنده داریم که موتورهای تهیه شده روی دستگاه موتور های چینی درجه یک هستند برند موتور دستگاه مبل شویی نانیما (nanima) است که موتور دو پروانه آب و خاک هستند. پارس ایران روی موتور ها سنسوری نصب کرده که اگر موتور بیش از حد داغ کرد این سنسور به صورت اتوماتیک موتور را خاموش کند و همین کار باعث جلوگیری از سوختن موتور می شود.

سرعت کار با دستگاه

شاید تا الان برای شما سوال پیش آمده باشد که سرعت کار با این دستگاه به چه صورت است ؟

در ابتدا باید گفت زمان یک پارامتر تعریف شده برای کار مبل شویی نیست. ممکن است یک دست مبلمان تمیز باشد و شما این کار را طی مدت 15 – 20 دقیقه انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید به اندازه زمانی که در منزل مشتری وقت صرف می کنید به همان اندازه هم دستمزد دریافت میکنید. پس هر چه قدر شما زمان بیشتری را برای یک کار مبل شویی اختصاص می دهید به مراتب می توانید هزینه بیشتری برای کار خودتون در خواست کنید.

شما وقتی 1 ساعت در منزل مشتری زمان بزارید و به کمک مواد شونده نانو و لکه بر نانو کار لکه بری مبلمان را انجام دهید می توانید به راحتی از مشتری خودتون دستمزد دریافت کنید.

خرطومی دستگاه مبل شور

جنس خرطومی دستگاه از پلاستییک درجه یک تزریقی ساخته شده و تولید شده شرکت پولیکو است. پولیکو قدرترین ، قویترین و قدیمی ترین تولید کننده شرکت تولید کننده خرطومی در ایران است که به سفارش شرکت پارس ایران این خرطومی را تولید کرده، جنس این خرطومی نرم و کار با آن خوب و راحت است، زود پاره نمی شود و استحکام آن بسیار بالاست.

فقط تنها نکته ایی که باید در هنگام استفاده از دستگاه رعایت شود این است که موقعی که دستگاه از شما فاصله دارد نباید با استفاده از خرطومی دستگاه را به سمت خود بکشید این کار باعث پاره شدن خرطومی می شود و این کار در هنگام استفاده از دستگاه مبل شو اصلا اصولی نیست و شما باید با استفاده از دستگیره دستگاه تصمیم به جا به جایی دستگاه مبل شویی صنعتی بگیرید.

یک مشکل رایج

مشکلی وجود دارد که ما بیشتر در کارواش ها بیشتر شاهد آن هستیم این است که کارگر کارواش برای دستگاه دل نمی سوزاند نه برای این دستکاه نه برای دستگاه های دیگر برای مثال کارگر می‌خواهد برای جمع کردن پوست تخمه داخل ماشین را جارو بزند، خب برای این کار استفاده از یک موتور دستگاه کفایت می کند ولی کارگر هر سه موتور را همزمان با هم روشن می کند این عمل باعث داغ شدن موتور ها و کم شدن طول عمر دستگاه می شود.

در صورتی که اصلا نیازی به آن نیست و با یک موتور می توان آن را جمع کرد. حالا برای جمع آوری آب به دلیل چگال بودن آب ما پیشنهاد میکنیم که نهایتن از 2 موتور به صورت همزمان استفاده کنید و از موتور ها به صورت گردشی استفاده کنید.

به دلیل وجود سنسور بر سر راه موتور وقتی موتور ها داغ میکنند به صورت اتوماتیک خاموش می شوند ، هر موتور به صورت مفید 20 دقیقه کار میکند تا داغ شود و بعد از آن توسط سنسور خاموش می شود خب منطقی است وقتی که شما از هر 3 موتور به صورت همزمان کار می‌کشید این زمان تقسیم شود و موتور ها بعد از 5 دقیقه داغ کنند و سنسور موتور ها را خاموش کند.

مبل شویی

نحوه شستشو

مبل شستن با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و بدون خیس کردن فوم و اسکلت چوبی، یک روش موثر برای شستشوی مبلمان است. در گذشته، در ایران از شامپو فرش برای مبلشویی استفاده می‌شد که در تبلیغات تلویزیونی به صورت مکرر پخش می‌شد. اما در طول زمان و به دلایل مختلف، مانند استفاده نادرست از این محصولات یا خراب شدن مبلمان به ناحق، مردم تصمیم گرفتند مبلمان خود را به مبلشویی‌ها بسپارند.

با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه می توان مبلمان را به طور کامل و بهینه شستشو دهند، در حالی که فوم و اسکلت چوبی آن را خیس نمی‌کنند. این روش نه تنها به تمیز شدن مبلمان کمک می‌کند، همچنین به حفظ کیفیت و عمر مفید آنها نیز کمک می‌کند. اگرچه شامپو فرش نیز همچنان در دسترس است، اما استفاده از دستگاه‌های مبلشویی مکانیزه به عنوان روشی مدرن و موثر در شستشوی مبلمان مورد ترجیح قرار گرفته است.

روش استفاده از دستگاه مبل شویی به صورت اصولی

دلیل این که ما 3 موتور روی دستگاه قرار دادیم به خاطر این است که راندمان کار شما بالاتر برود و روش اصولی کار با دستگاه مبل شویی به این صورت است که شما ابتدا یک موتور را روشن می کنید بعد از 20 دقیقه موتور را خاموش میکنید و سپس موتور دیگر را روشن می کنید. و به همین ترتیب موتور ها را به صورت چرخشی استفاده می کنید. به این صورت شما میتوانید به راحتی تا 24 ساعت هم به صورت مدام از دستگاه استفاده کنید.

استفاده از 2 موتور دستگاه به صورت همزمان هیچ مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند به شرط آن که این نکته را رعایت کنید: وقتی 2 موتور روشن است هر 5 دقیقه یک بار یکی از موتور ها را خاموش کنید و موتور خاموش را روشن کنید و همین طور از موتور ها به صورت چرخشی استفاده کنید. رعایت این مورد ساده باعث سلامت ماندن دستگاه شما می شود. و تضمین این را می دهیم که با در نظر گرفتن این مورد هیچ مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نمی شود.

نحوه شستشو مبل با دستگاه مبل شویی صنعتی پارس ایران

قبل از شروع کردن به کار مخزن 20 لیتری دستگاه را با مواد شوینده نانو مبلمان پارس ایران و آب گرم با نسبت نیم لیتر مواد شویننده به 10 لیتر آب گرم پر کنید. دوستان توجه کنید که آب گرم دشمن کثیفی است. پس حتما از آب گرم استفاده کنید. بعد از این که مخزن را پر کردید دکمه نارنجی رنگ دستگاه را بزنید تا پمپ پاشش روشن شود.

پیشنهاد میکنم که اول آب و مواد شوینده را با کمک نازل روی مبلمان بریزید تا سطح مبلمان کامل خیس شود، بعد از اینکه مبل اول را خیس کردید برید سراغ مبل دوم و اون را هم خیس کنید و همین طور ادامه دهید تا تمام مبل هایی که در اختیار دارید خیس شود.

اگر مواد لکه بر نانو پارس ایران هم تهیه کردید لکه بر را به صورت جداگانه در اسپری آبفشان بریزید و اون را هم روی مبلمان اسپری کنید و اجازه دهید مبلمان به مدت 3- 4 دقیقه خیس بخورد. حالا 1 موتور مکنده را روشن کنید و با کمک پارویی اقدام به جمع آوری آب کثیف کنید و در جاهایی که نیاز به سابیدن هم است میتوانید با سر پارویی این عمل را انجام بدید.

5 دیدگاه

  • یعنی نکته هایی که داخل این ویدیو دیدم رو اگه از اول کارم دیده بودم تا الان درآمدم چندین برابر شده بود.
    واقعا به همین سادگی میشه مبلمان رو تمیز کرد و کار رو پیش برد ؟
    اگه اینجوری باشه برای سلامتی خودمون هم که شده این محصول رو تهیه میکنم. از کت و کول افتادم انقدر دریل زدم

  • ویدیو خیلی خوبی بوذ نکات خیلی خوبی گفته شد ممنون از پارس ایران بابت وقتی که گذاشتید جای سوال باقی نموند واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیمخانهفروشگاه
مشاوره تخصصی در واتساپ
ارسال در واتساپ